18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kobiety na wybory

Redakcja
Źródło: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Australian_Woman%27s_Mirror.jpg?uselang=pl
Źródło: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Australian_Woman%27s_Mirror.jpg?uselang=pl Jon Harald Søby
"Kobiety na wybory!” to hasło najnowszej kampanii zachęcającej do udziału w wyborach parlamentarnych 9 października br. Jednocześnie kampania będzie informowała o nowych procedurach w prawie wyborczym, w szczególności o ułatwieniach. Do głosowania już po raz piąty namawia koalicja organizacji Masz Głos, Masz Wybór.

Badania na temat frekwencji pokazują, że prawie połowa kobiet w Polsce nie głosuje. Zwykle frekwencja wśród nich jest od 5 do 10% niższa niż w grupie mężczyzn. Dlatego głównym celem tegorocznej kampanii jest zwiększenie udziału kobiet w wyborach.

- W kampanii „Kobiety na wybory!” chcemy przekonać panie w różnym wieku i z różnorodnych środowisk, że ich udział w głosowaniu jest ważny. – mówi Joanna Załuska, koordynatorka kampanii.

Kampania „Kobiety na wybory!” realizowana będzie zarówno w mediach (spoty radiowe i telewizyjne, bannery internetowe, reklamy prasowe), w szkołach (akcja „Młodzi glosują”), jak i w lokalnych społecznościach (debaty, happeningi, akcje ulotkowe, monitoring lokali, apele o pomoc w dowozie osób niepełnosprawnych).

Koalicja przygotowuje także specjalną kampanię „Bądźmy obywatelami pełną gębą”, adresowaną do osób niepełnosprawnych i dotycząca nowych procedur w prawie wyborczym takich jak:
• możliwość głosowania przez pełnomocnika (niepełnosprawni, osoby powyżej 75 lat),
• głosowanie korespondencyjne (niepełnosprawni, Polacy za granicą),
• nakładki na karty do głosowania dla osób niewidomych,
• możliwość głosowania w wybranym lokalu wyborczym (dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych).

Na stronie internetowej kampanii www.kobietynawybory.pl znaleźć będzie można przydatne materiały informacyjne, takie jak „Poradnik wyborcy” czy „Kalendarz wyborczy”.

Zmuśmy polityków do działania - podpiszmy petycję w sprawie obniżenia podatków w w paliwach

Koalicja Masz Głos, Masz Wybór od lat prowadzi działania profrekwencyjne, dzięki którym udało się powstrzymać tendencję spadkową uczestnictwa obywateli w wyborach. Niemniej jednak, nadal frekwencja w naszym kraju jest niższa niż w wielu krajach europejskich. W ostatnich wyborach parlamentarnych w Polsce wyniosła 54%, dla porównania w Niemczech było to 71%, a na Łotwie 65%. Niska frekwencja oznacza słabszą legitymację wybranych władz. Zjawisko to również powoduje, że liczne grupy obywateli pozostają bez przedstawicieli reprezentujących ich interesy w Parlamencie.

Koalicja Masz głos, Masz wybór

Koalicja Masz Głos, Masz Wybór (www.maszglos.pl) skupia kilkanaście opiniotwórczych i cieszących się autorytetem organizacji pozarządowych, które wspólnie działają na rzecz zwiększenia udziału obywateli w wyborach. Koalicja z powodzeniem przeprowadziła kampanie profrekwencyjne: „Zmień kraj. Idź na wybory”, przed wyborami parlamentarnymi 2007, „Pępek Europy”, przed wyborami do Parlamentu Europejskiego 2009, „Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj” przed wyborami prezydenckimi 2010 oraz kampanię zachęcającą do kandydowania („Przyszli radni/Przyszłe radne są tuż obok ciebie! Znasz ich? Przekonaj ich!/Znasz je? Przekonaj je!”) i głosowania („Idź i głosuj świadomie!”) w wyborach samorządowych 2010.

Koalicja zabiega także o zmiany w prawie wyborczym, które mają ułatwić obywatelom udział w głosowaniu. Dzięki jej staraniom udało się wprowadzić do prawa wyborczego procedurę głosowania przez pełnomocnika, głosowanie korespondencyjne dla Polaków za granicą, czy też ujednolicenie godzin otwarcia lokali wyborczych (7-21).

Organizacje wchodzące w skład koalicji Masz Głos, Masz Wybór:

Centrum Edukacji Obywatelskiej, Forum Obywatelskiego Rozwoju, Fundacja im. Stefana Batorego, Fundacja Projekt: Polska, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, Izba Wydawców Prasy, Polska Fundacja im. Roberta Schumana, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Stowarzyszenie Gazet Lokalnych, Stowarzyszenie Prasy Lokalnej, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Stowarzyszenie Szkoła Liderów.

Źródło: Informacja prasowa

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na olsztyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto