Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ministerstwo Sprawiedliwości w kampanii Pozory mylą

Redakcja
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
15 sierpnia minął półmetek kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie 2011”. Kampania tradycyjnie organizowana jest przez Komendę Główną Policji oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie. Do tegorocznej edycji tej szczytnej akcji dołączyło również Ministerstwo Sprawiedliwości, obejmując ją swoim oficjalnym patronatem.

Tegoroczna odsłona ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie” ukierunkowana jest przede wszystkim na aktywizację środowisk lokalnych, zbudowanie szerokiego społecznego frontu sprzeciwu wobec sprzedaży alkoholu osobom małoletnim i koalicji na rzecz ograniczenia dostępności napojów alkoholowych w tej kategorii wiekowej. Celem strategicznym kampanii jest zapobieganie spożywaniu alkoholu przez niepełnoletnich.

- To potrzebna i skuteczna kampania. Ministerstwo Sprawiedliwości od dawna angażuje się w akcje, które mają na celu podniesienie świadomości prawnej obywateli. Dlatego nie wahaliśmy się ani chwili obejmując patronatem także tę kampanię – mówi Minister Sprawiedliwości Krzysztof Kwiatkowski.

Do tej pory do programu przystąpiło już ponad 230 gmin z całej Polski, które otrzymały ponad 20 tysięcy pakietów edukacyjnych do dystrybucji w sklepach na swoim terenie.

Kampania „Pozory mylą, dowód nie 2011” opiera się na dystrybucji materiałów edukacyjno - informacyjnych do urzędów gmin oraz gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, a za ich pośrednictwem do organizacji społecznych, które mogłyby aktywnie włączyć się realizację programu. W zestawie znajdą się ulotki, plakaty oraz naklejki informujące o tym, że dany punkt nie prowadzi sprzedaży alkoholu niepełnoletnim, film szkoleniowy edukujący sprzedawców, jak reagować na próby zakupu alkoholu przez małoletnich oraz stosowane przez nich w takich przypadkach sztuczki, a także broszura dla rodziców omawiająca ogromną rolę wychowania w rodzinie w przeciwdziałaniu sięgania po alkohol przez małoletnich. W dotarciu do adresatów kampanii w całej Polsce pomagają funkcjonariusze Policji, którzy monitorują przebieg działań w sklepach.
- Obowiązujące w Polsce przepisy prawa zakazują sprzedaży napojów alkoholowych osobom, które nie ukończyły 18 roku życia. Łamanie tego zakazu jest przestępstwem. Popełniającemu je sprzedawcy, a także właścicielowi sklepu, grozi kara grzywny, orzeczenie przepadku napojów alkoholowych – nawet wówczas, gdy nie są jego własnością - a także odebranie zezwolenia na sprzedaż lub podawanie alkoholu. Należy o tym ciągle przypominać, stąd Policja chętnie włącza się w tego rodzaju kampanie edukacyjne – mówi nadinsp. Waldemar Jarczewski, zastępca Komendanta Głównego Policji.

W ramach kampanii uruchomiona została także infolinia 801 066 366 oraz strona internetowa www.pozorymyla.pl, na której dostępne są wszelkie dokumenty i informacje z nią związane. Gminy i organizacje mogą też za ich pośrednictwem zgłaszać swoje uczestnictwo. Takie zgłoszenie jest ponadto równoznaczne z udziałem w konkursie „Odpowiedzialna Gmina 2011”. W jego ramach wyłonionych zostanie dziesięciu uczestników, którzy kampanię zrealizowali najpełniej, najbardziej kompleksowo i – w szczególności – podejmując własne inicjatywy, wykraczające poza standardowe działania, związane z dystrybucja pakietów edukacyjno-promocyjnych oraz organizacją szkoleń dla sprzedawców i właścicieli sklepów.

Kampania „Pozory mylą, dowód nie 2011” jest również wsparta poprzez liczne działania w mediach.

- Efekty naszych dotychczasowych działań, potwierdzone wynikami niezależnych badań, dowodzą, iż można skutecznie zapobiegać sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Obywatelska edukacja zarówno sprzedawców, jak i świadków prób zakupu napojów alkoholowych przez osoby nieletnie daje rezultaty o ile prowadzona jest systematycznie i w interesujący sposób. Popularność tegorocznej kampanii „Pozory mylą, dowód nie” i przystąpienie
do niej tak dużej liczby gmin świadczy o tym, że ten rodzaj edukacji trafia
do adresatów – mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu ZPPP Browary Polskie.

Źródło: Informacja prasowa

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na olsztyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto