Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Najdłuższa lekcja matematyki

Tomasz Franciuk
fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
Kawa, herbata, posiłki oraz... 3 tys. zadań matematycznych czekało na 31 uczniów IV LO w Elblągu. Na ich rozwiązanie mieli 24 godziny. Swoją najdłuższą lekcję matematyki klasa IIa rozpoczęła w niedzielę o ...

Kawa, herbata, posiłki oraz... 3 tys. zadań matematycznych czekało na 31 uczniów IV LO w Elblągu. Na ich rozwiązanie mieli 24 godziny.

Swoją najdłuższą lekcję matematyki klasa IIa rozpoczęła w niedzielę o godz. 8 rano. Pomysłodawcami byli dwaj nauczyciele matematyki - Grzegorz Zyśk oraz Szymon Kazimierczak.
- Na przełomie września i października zapytałem uczniów o chęć wzięcia udziału w takiej akcji - tłumaczy Grzegorz Zyśk. - Okazało się, że zainteresowani są wszyscy.
31 uczniów podzieliło się na 3- lub 4-osobowe zespoły. Zadania rozwiązywane były w rundach. Każda z rund trwała 45 minut.
- Po każdej rundzie jest 10-15 minut przerwy na rozprostowanie kości - mówiła w niedzielę Ewelina Mikuła, nauczycielka informatyki i wychowawczyni klasy. - O godz. 16 planujemy dłuższą przerwę, podczas której zjemy pizzę.
Kartki z rozwiązanymi zadaniami uczniowie kładli na stolik nauczycieli, którzy sprawdzali, czy są one wykonane prawidłowo. Jeśli tak było, wówczas grupa otrzymywała punkt. Jeśli natomiast rozwiązanie nie było poprawne, ponownie trafiało do puli. Można było za nie otrzymać już jeden punkt więcej.
- Mamy dwa typy zadań - wyjaśnia Grzegorz Zyśk. - Jedna grupa to zadania z programu nauczania matematyki w szkole średniej. W drugiej grupie znalazły się zadania z logiki.
Gdy odwiedziliśmy uczniów w niedzielę o godz. 15, byli w znakomitej formie. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie nastroje będą panowały w klasie następnego dnia. W poniedziałek, tuż przed 8.00, wciąż trwało liczenie. Okazało się, że uczniowie dotrwali w bardzo dobrych nastrojach.
- Rozwiązaliśmy 1112 zadań - cieszy się Grzegorz Zyśk. - Zakładałem, że przekroczymy tysiąc i udało się.
Największe problemy uczniowie mieli między północą a godziną szóstą rano. - To był moment kryzysu, ale przetrwaliśmy go. Gdy tylko minęła godzina 6, perspektywa dwóch godzin do zakończenia maratonu zmotywowała nas do dalszej pracy - tłumaczy nauczyciel. Celem akcji była popularyzacja matematyki wśród uczniów.

1112 zadań w ciągu 24 godzin rozwiązali uczniowie jednej z klas IV LO w Elblągu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na elblag.naszemiasto.pl Nasze Miasto